Subject: Ehitusprojektile esitatavate nõuete muutmine
From: "Sandra Mikli | Sorainen" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Cc: "Ergo Pikas" <[email-masked]>
Date: Wed, 5 Jun 2024 11:37:31 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan teile seoses Kliimaministeeriumi tellitud analüüsiga, mille
eesmärk on kaasajastada ehitusprojektile esitatavad nõuded. Analüüsime nii
ehitusprojektile esitatavate nõuete määrust, eriehitiste määruseid kui ka
vastavat standardit. Sooviksime kuulata praktikute mõtteid, millised
muudatused oleksid ehitusprojekti määruses vajalikud seoses alltoodud
fookusteemadega. Plaanime kaasata valitsuasutused, kes tegelevad
ehitusprojektide läbivaatamisega ning asjakohased erialaliidud.
Alusmaterjalidena kasutame varasemaid selleteemalisi uuringuid. Alltoodud
küsimustest teeme fookusgrupis kokkuvõtte.

Seega kutsume teid avaldama fookusgrupis arvamust ehitusprojektile
esitatavate nõuete osas 18.06.2024 kl 13. Palun nimetage enda poolt 2
osalejat.

Fookusgrupp toimub advokaadibüroos Sorainen Rotermanni 6. Parima tulemuse
saaksime, kui kõik fookusgrupi liikmed saaksid osaleda kohapeal. Mõistes
aga osalejate erinevaid asukohti ja töögraafikuid, on siiski võimalik
fookusgrupis osaleda ka Teamsi vahendusel. Fookusgrupis osalemiseks peaks
varuma umbes 1,5h.

Arutlusele tulevad teemad on:

*	Lubade ja teatiste eristamine ning nendega seonduvale
ehitusprojektile esitatavad nõuded

*	Kas teie hinnangul on loa- ja teavituskohustus EhS Lisades õigesti
eristatud? Kui ei, siis milliseid kriteeriume kasutaksite teavitus- ja
loakohustuse eristamiseks ning mida peaks muutma?
*	Kas ehitusprojekti määruses esitatud nõuded võimaldavad
kontrollida ehitusprojekti, sh kavandatava ehitise või ehitamise
nõuetelevastavust? Kas kontrolli teostamisel lähtute määrusest?
*	Milliste ehitiste või tegevuste osas ei rakenda te reeglina
teavitusmenetluses täiendavat kontrolli? St ei pikenda menetlustähtaega
ega esita teatist nt kooskõlastamisele või arvamuse andmiseks?
*	Kas pooldaksite teatisekohustuslikele ehitustegevusele leebemaid
ehitusprojektile esitatavaid nõudeid? Näiteks lihtsustatud nõudeid
esitatavale dokumentatsioonile või andmestikule?
*	Kuidas hindate, millal on ehitusprojekti muutmine vajalik?
Millised ehitusprojekti muudatused vajavad menetlust, st ka loa või
teatise muutmist?
*	Millised ehitusprojekti muudatused kannate EHRi?  Kas EHR
muudatuskanded teete loa- või teavitusmenetluse kestel või ka hiljem? Kui
jah, siis mis instrumendiga?

*	Ehitusprojektile esitatavate nõuete määruse ja standardi vahekord

*	Kui palju lähtute oma töös EVS 932:2017 standardist Ehitusprojekt?

*	Kas teie hinnangul on ehitusprojekti staadiumite eristamine
praktikas vajalik ja miks?
*	Kas EVS 932:2017 standard Ehitusprojekt vajab uuendamist? Kui jah,
siis mis ulatuses?
*	Kas ehitusprojekti määruses peaks esitama põhimõttelised nõuded ja
juhised BIM ehitusprojektide esitamiseks?
*	Kas täpsemad juhised BIM kasutamiseks võiksid sisalduda
juhendmaterjalides või standardites?
*	Kas EHRi kantavaid andmekoosseise peaks seoses BIM
kasutuselevõtuga laiendama? Kui jah, mida peate vajalikuks lisada?

*	Ehitise korrashoid ja kasutamine ning lammutamine
(lammutusprojekt)

*	Kas lammutusprojektis ja ehitusprojektis piisavalt infot
ehitusmaterjalide kohta? Kas olete näinud vajadust küsida rohkem või
detailsemaid andmeid selles osas, millest ehitis koosneb või mis
materjale/vahendeid kasutatakse või lammutusjärgselt saadakse? Seondub
materjalide kaardistamisega – kas seda peaks hakkama tegema EHR-s, et see
oleks hilisemalt kasutatav. Mis on materjalide edasine potentsiaal?
*	Kas näete vajadust infotehnoloogiliste lahenduste järele, et
hõlbustada ehitusjäätmete taaskasutust/korduvkasutust? Nt ehitusjäätmete
infopank (nagu Tartus) ja/või vastavad muudatused EHRis?
*	Milliseid probleeme te näete ehitus- ja lammutusjäätmete
(uus)kasutamise lubamisel? Kas ehitusjäätmete kasutamine on viinud ohtliku
olukorrani?
*	Kas seoses uute dirketiivide, määruste ja nõuetega, mis on seotud
ehitatud elukeskkonna dekarboniseerimisega, peaks midagi muutma andmete
kooseisus, mida esitatakse ehitise ehitamise või kasutamise teatise või
loa menteluseks?

Tervitades

Sandra Mikli

Advokaat
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
M. +372 56 837 123 | T. +372 6 400 922
Rotermanni 6 | 10111 Tallinn | Eesti

Sorainen |  <https://www.sorainen.com/> sorainen.com

Antud e-kiri on konfidentsiaalne ning
<https://www.sorainen.com/disclaimer/et> kaitstud. Soraineni suhetele oma
klientide ja nende ülesannetega kehtivad järgnevad
<https://www.sorainen.com/TAC/et> tingimused.